Våre retningslinjer setter rammene for de prinsippene og prosessene som styrer vår daglige virksomhet og drift. Hver enkelt ansatt i Linde er både individuelt og kollektivt ansvarlig for å sikre at vi oppfyller våre egne normer i tillegg til forventningene til selskapet.
Helse, sikkerhet og miljø
Vårt selskap vil unngå skader på mennesker, samfunn og miljø. Helsen og sikkerheten til våre kolleger, kunder, samarbeidspartnere og lokalsamfunn der vi driver vår virksomhet har høyeste prioritet.
"Våre HMS-prinsipper skal gjenspeiles i 100% av vår adferd, 100% av tiden" ....
...... både internt i Linde…:
Et sentralt tema i vår visjon er å forhindre alle arbeidsrelaterte hendelser.
Våre grunnleggende prinsipper sier at alle våre ansatte skal:
- ha en trygg og sikker arbeidsplass
- forstå og følge riktige systemer, prosedyrer og prosesser, og
- arbeide i en organisasjonsstruktur som viser synlig lederskap og anerkjenner riktig atferd
... og utenfor:
Vi krever også at alle mennesker som jobber for våre forretningspartnere eller entreprenører skal overholde disse retningslinjene.
Kvalitet
Vi gjør det riktig, første gang. Vi gjør det kontinuerlig bedre.
Kvalitet handler om å sikre produkter uten defekter og levering av tjenester, prosesser som genererer null avfall, og forretningsprosesser som fører til bedre og raskere beslutninger.
Vi skal vite, forstå og effektivt møte kundenes krav.
Kundenes behov blir kontinuerlig kartlagt og kravene omgjort til målbare
spesifikasjoner, som er kritiske for våre kunder.
Synlig måle effektiviteten av vår kvalitetsinnsats i forhold til kunder og gjøre kontinuerlige forbedringer.
Våre kunders gjeldende krav skal være kjent og omsatt til kritiske kundemål.
Prosesser og prosedyrer skal være på plass for å kartlegge kundenes behov, kartelegge virksomhetens prosessnivå og sammenligne dette for å vurdere den til enhver tid gjeldende prosessevnen.